Varje köp gjort via den här hemsidan är mellan dig som kund och:
IB Trading IVS - JAPEBO DK-4200, Slagelse |
|
Japebo och dess tillhörande partners erbjuder denna webbsida till dig under villkoren som står nedan:
Avtal
Alla kan ingå avtal med Japebo.se. Om du är under 18 år kan avtal dock endast ingås ifall en vuxen ingår avtal åt dina vägnar.
Alla avtal ingås på svenska. När du har betalat på vår sida kommer en orderbekräftelse att skickas till dig, denna ber vi dig att skriva ut. Ifall du önskar en ny orderbekräftelse ber vi dig att kontakta kundservice på info@japebo.se eller tlf.: 08 446 870 44
Betalning
Betalning kan göras på följande sätt:
Kreditkort
Längst ner på vår hemsida kan du se vilka kreditkort vi tar emot som betalning. Ditt kort debiteras när din beställning lämnar vårt lager.
Japebo.se använder en betalnings-gateway från Quickpay. Kommunikationen med betalningslösningen är testad av PBS. Alla kortuppgifter som skickas är 100% krypterade.
Övrig info om betalning
När du handlar hos oss sker det en kreditupplysning av dig som kund.
När du accepterar ditt köp hos oss godkänner du våra köpvillkor. Vi som företag uppfyller kraven för PCI DSS samt innehar SSL-certifikat. Vi följer även PUL.
Ditt konto
Som användare av denna webbsida är du själv ansvarig att upprätthålla sekretessen av ditt konto och lösenord genom att ha begränsad tillgång till din dator, och du accepterar att ta ansvar för all aktivitet som sker under ditt konto.
Japebo.se och dess partners förbehåller sig rätten att vid missbruk neka service, avsluta konton, ta bort eller redigera innehåll eller annullera beställningar utan förvarning.
Egendom
Alla produkter som köps hos Japebo.se förblir Japebo.ses egendom fram tills att du tar emot varan. Det innebär att Japebo.se står för risken gällande förlorad post. Dock står du för risken för förlorad post vid returer, fram tills att Japebo.se har mottagit varan.
Elektronisk kommunikation
När du besöker Japebo.se eller skickar e-mails till oss så kommunicerar du med oss elektroniskt. Därmed samtycker du till att ta emot elektronisk kommunikation från oss.
Frakt
Alla beställningar över 350,00 SEK levereras utan leveransomkostnad.
Alla beställningar under 350,00 SEK betalar frakt efter PostDanmarks gällande taxor.
Friskrivning och begränsning av ansvar
Denna webbplats tillhandahålls av Japebo.se på en "AS IS" och "As Available" basis. Japebo.se ansvarar inte, uttalat eller underförstått, för användning av denna webbplats, eller information, innehåll, material eller produkter på denna webbplats. Du accepterar att använda denna webbplats på egen risk. I den utsträckning lagen tillåter, frånsäger sig Japebo.se alla garantier, uttalade eller underförstådda.
Japebo.se kan inte garantera att denna webbplats, dess servers, eller e-mail skickade från Japebo.se är fria från virus eller skadliga komponenter. Japebo.se kan inte göras ansvariga för eventuella skador av olika slag som kommer från användning av denna webbplats, inklusive, men inte begränsat till, direkta, indirekta, tillfälliga och derivata skador.
Kundservice och E-märkt
Du kan kontakta oss på tlf.: 08 446 870 44 eller via mail: info@japebo.se. Vi svarar på alla mail inom 24 timmar, alla vardagar.
Leverans
Vi skickar normalt sett ditt paket samma dag som vi registrerar din inbetalning.
Ifall din order innehåller beställningsvaror (varor som står med 6-12 dagars leveranstid), kommer ordern först att skickas när vi kan göra en samlad leverans. Alla beställningar levereras med postpaket eller maxi brev via PostNord. Om Japebo.se inte kan leverera inom avtalad tid ska du som konsument, informeras om anledningen till förseningen och upplysas om en ny leveranstidpunkt. Kan vi inte heller åtgärda felet inom skälig tid har konsument rätt att häva köpet. Du kommer även få en bekräftelse via e-mail där du kan granska din order och se att all stämmer. Leveransen kan ta mellan 2-8 dagar. Du kommer att få paketet hemskickat, om du inte är närvarande när paketet kommer så kommer detta skickas till ett ombud där du får hämta den.
Vi som företag står för eventuella kostnader för outlöst försändelse.
Licens och webbplatstillgång
Japebo.se ger begränsad licens till att använda denna webbplats till personliga syften, och inte till nedladdning (utöver vanliga cache-funktioner) eller ändringar av den eller delar utav den, med mindre att det föreligger uttrycklig skriftlig tillåtelse från Japebo.se.
Denna licens omfattar inte någon form av återförsäljning eller kommersiellt bruk av denna webbplats eller dess innehåll; inklusive insamling av data, produktlistor, beskrivningar eller priser; varje härledd användning av denna webbplats eller dess innehåll; varje nedladdning eller kopiering av kontoinformation till fördel för andra webbplatser; eller varje fall av data-mining, robotar, eller liknande datainsamlande verktyg.
Denna webbplats eller delar av den får inte reproduceras, dupliceras, kopieras, säljas, vidaresäljas, besökas eller på annat sätt användas till någon form av kommersiellt bruk utan uttrycklig skriftlig tillåtelse från Japebo.se. Du får inte använda frames-tekniker för att skymma varumärken, logotypes, eller annan egendoms-information (omfattande bilder, text, sid layout, eller sidor) från Japebo.se och våra partners utan uttrycklig skriftlig tillåtelse.
Du får inte använda Japebo.se´s namn eller varumärken i META-tags eller annan ”dold text” utan uttrycklig skriftlig tillåtelse från Japebo.se. All obehörig användning upphäver omgående tillståndet eller licensen som beviljats av Japebo.se. Du har en begränsad rätt till att skapa en länk till Japebo.se webbplats så länge länken inte skildrar Japebo.se, dess partners, eller deras produkter/tjänster på ett falskt, missvisande, nedsättande eller på annat sätt stötande material. Det är inte tillåtet att använda Japebo.se´s logotyp eller annan patentskyddad grafik eller varumärken som en del av länken utan uttrycklig skriftlig tillåtelse.
Log-statistik (cookies)
Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse och visa skräddarsydda annonser. Genom användning av webbplatsen godkänner du att vi använder dessa cookies.
Länder vi levererar till
Vi kan leverera våra ordrar till Sverige og Finland.
Omdömen, kommentarer, kommunikation och annat innehåll
Besökare kan publicera recensioner, kommentarer och annat innehåll; och skicka förslag, idéer, kommentarer, frågor och annan information, så länge innehållet inte är olagligt, pornografiskt, hotande, integritetskränkande, kränker andras rättigheter, eller på annat sätt är skadligt mot tredje person eller grupp, och inte består av eller innehåller software virus, politiska kampanjer eller kommersiell reklam. Du får inte använda en falsk e-mailadress, utge dig för att vara någon annan person, firma eller företag. Japebo.se förbehåller sig rätten att ta bort eller redigera sådant innehåll. Om du gör inlägg eller skickar material, och med mindre vi anger något annat, så ger du Japebo.se full rätt att använda, reproducera, ändra, anpassa, publicera, översätta, skapa härlett material från, distribuera, och visa sådant innehåll i hela världen i alla medier. Du ger Japebo.se och dess partners rätt att använda det angivna namnet/psedonymen om det önskas. Du garanterar att du äger eller på annat sätt kontrollerar alla rättigheter till det innehåll som du anger; att innehållet är exakt; och att användningen av innehållet du tillhandahåller inte bryter mot denna policy och inte kommer orsaka skada på person eller grupp; och att du undantager Japebo.se och/eller dess partners för alla fordringar som härrör från innehåll du tillhandahåller. Japebo.se har rätt, att övervaka, redigera eller ta bort var aktivitet eller innehåll. Japebo.se kan inte hållas ansvariga och åtar sig inget ansvar för material som publiceras av dig eller tredje person.
Priser & Erbjudanden
Alla priser uppdateras regelbundet.
Produktbeskrivningar
Japebo.se strävar efter att vara så exakta som möjligt. Men, Japebo.se kan inte garantera att produktbeskrivningar eller annat innehåll på denna webbplats är komplett, tillförlitligt, uppdaterat eller felfritt. Om en av Japebo.ses erbjudna produkter inte är som i beskrivningen, är din enda möjlighet att returnera produkten i oanvänt skick.
Reklamation
Du som konsument har 2 års lagstadgad reklamationsrätt. Din reklamation bör rapporteras så snart felet har upptäckts. Du har 2 månader på dig att höra av dig till oss då det anses som skälig tid för upptäckt av skada på produkten. Japebo.se byter så långt som möjligt defekta varor, men vi förbehåller oss rätten att lösa en reklamation genom att utbetala varans pris vid köptillfället. Du som konsument skall ersättas, av Japebo.se, för eventuella kostnader som uppstår när du skickar tillbaka din order som du reklamerat. Dessa kostnader är exempelvis fraktkostnader, bensinkostnader, parkeringskostnader, telefonkostnader och liknande. Vid eventuell tvist, följer vi ARN, samtEuropeiska Kommissionens Online-Plattform för Tvistlösning (ODR).
Sekretess
Hos oss kan du vara säker att handla då all info samt betalningsinformation är krypterad.
Så beställer du + efter beställningen
En beställning hos Japebo.se fungerar så att du klickar på knappen "lägg i varukorg" på de önskade varorna du vill köpa. Därefter klickar du på knappen gå till kassan. Därifrån klickar du vidare och kommer till ett fält där du ska ange information såsom namn, adress, postnummer, stad, e-mail och telefon. Innan du bekräftar ditt köp får du en möjlighet att läsa igenom våra köpvillkor. När du har accepterat dessa och gått igenom med ditt köp, kommer du få en orderbekräftelse där du kan läsa köpvillkoren återigen. När du har fyllt i samtliga fält klickar du vidare till betalningssidan, här ska du godkänna våra villkor och fylla i dina betalningsuppgifter. Därefter klickar du på knappen Bekräfta och då är din beställning gått igenom.
Uppdateringar av hemsidan
Vår hemsida uppdateras dagligen.
Upphovsrätt
Allt innehåll på denna hemsida så som text, grafik, logotyper, ikoner, bilder, ljudklipp, digitala nedladdningar och software tillhör till Japebo.se eller leverantörer till Japebo.se. All software(mjukvara) på denna hemsida tillhör Japebo.se eller dess software leverantörer.
Upphovsrättsliga klagomål
Japebo.se respekterar andras rättigheter. Om du menar att ditt arbete har blivit kopierat på ett sätt som utgör intrång i upphovsrätten, skicka ditt klagomål till oss via email.
Ångerrätt
Din ångerrätt startar från den dagen som du mottar din produkt. För att du ska kunna ångra köpet krävs det enligt lag att varan ska returneras i ”samma skick och mängd”, det är alltså en beräkning som vi först kan göra när vi har mottagit varan i retur från dig. I praktiken ska förpackningen samt produkten naturligtvis vara i samma skick som när du mottog den och varan ska ha blivit uppackad försiktigt och naturligtvis inte ha använts. Du har dock rätt att kontrollera så att varan fungerar som den ska, dock måste detta ske med vårdnad. Du har rätt att utnyttja den lagstadgade ångerrätten (14 dagar) efter du har fått varan. Om det går en längre tid är du skyldig att betala företaget en proportionerlig andel av det arbete som utförts vid tidpunkten då du ångrat ditt köp. Alla produkter i våra kategorier ingår i ångerrätten, dock inte om förseglingen av en produkt är bruten som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl. Om du som kund vill returnera en produkt som är förändrat i skick, då varan har använts mer än nödvändigt för att fastställa varans egenskaper och funktion, kommer det ske ett avdrag på beloppet du får tillbaka. Varje fall behandlas olika beroende på skadan skedd. Vi hänvisar till Konsumentverkets Ångerblankett. Varorna ska returneras i original förpackning och eventuellt skyddande förpackning kring t.ex. dofter och krämer, de ska också vara i obruten förpackning. Utgiften till returnerade försändelser betalas av dig själv. Vi betalar i gengäld frakten tillbaka till dig ifall du önskar byta till andra varor. Önskar du pengarna tillbaka överför vi pengarna till det betalningskortet du använde då du beställde produkten. Var uppmärksam på att processen kan ta från 3-14 dagar beroende på hur fort PBS och din bank behandlar fallet – väntetiden är dessvärre utanför våra händer. Innan vi kan hantera din retur, garantifall eller reklamation är det nödvändigt att du kontaktar vår kundservice och förklarar ditt problem – därefter tar de ställning till om du ska få en ny produkt, returnera det levererade eller om det inte är en fråga vi kan åtgärda. Ifall du blir bedd om att returnera din produkt är det mycket viktigt att du bifogar en förteckning i ditt returpaket så vi kan få och hantera ditt fall snabbt, effektivt och korrekt. Returnerade varor utan ordernummer kommer dessvärre inte att bli behandlade. OBS: Vi kan inte garantera att du får tillbaka pengarna för en vara innan vi har undersökt varan i vårt varumottag. Ifall vi mottager en vara som du inte kan returnera pga skadan, kommer vi att returnera varan till dig. Skicka mail till kundservice : info@japebo.se
Återbetalning
Du som konsument har rätt att få pengarna tillbaka vid ångerrätt inom 14 dagar från den dag vi, Japebo.se, mottagit ditt meddelande. Återbetalning sker med samma betalningssätt som vid köpet. Hela beloppet återbetalas, inklusive frakt, skatt och avgifter. Returfrakt står du som konsument för. Vid reklamation ska återbetalning ske utan onödigt dröjsmål.
Pricerunner
Ditt köp hos oss omfattas gratis av PriceRunner Köpgaranti. Det ger dig upp till 50.000 kronor om något skulle gå snett. För att omfattas av Köpgarantin så behöver du vara registrerad medlem på PriceRunner.
Även om du inte redan är medlem hos PriceRunner och kommit till vår hemsida genom dem så kan ditt köp omfattas av Köpgarantin. Det enda du behöver göra är registrera dig inom 60 minuter efter ditt köp. Att bli medlem är kostnadsfritt och tar mindre än tre minuter! Bli medlem gratis på PriceRunner.
Om du vill att ditt köp ska täckas av Köpgarantin så måste din beställning vara addresserad till dig personligen. Med Köpgarantin får du ersättning om en vara är defekt, om en enskild vara saknas vid leverans, om leverans av vara uteblir eller om varan är felaktig.
Köpgarantin ersätter dig som kund för både inköps- och fraktkostnader och eventuell direkt ekonomisk skada som du lidit. För värdeminskning, uteblivna intäkter eller andra direkta eller indirekta kostnader betalas ingen ersättning.
För fullständiga finstilta villkor och lista på ej omfattade kategorier besök PriceRunner.